Интернэтийн ирээдүйн талаар янз бүрийн таамаглал дэвшүүлж байгаагаас хамгийн сүүлд гарсан нь "Metaverse" юм. Шинэ эрин үед Metaverse нь гайхалтай бүтээлч байдлыг бий болгож, брэнд, бизнесүүдэд шинэ хил хязгаар, давхаргыг нээн, нийгэмд маш их нөлөө үзүүлэх болно.
Metaverse гэж юу вэ?
“Metaverse” гэдэг нь “meta” цаадах болон “universe” орчлон ертөнц гэсэн үгийн утгын нийлбэрээс үүссэн шинэ үг юм. Метаверс бол виртуал ертөнцийн өргөтгөсөн бодит байдал ба интернэтийг хүртэл багтаасан ерөнхийдөө бодит байдал болон виртуал орон зайн нийлмэл ертөнц юм.
"Metaverse" гэсэн нэр томъёог анх шинжлэх ухааны зөгнөлт зохиолч Нил Стефенсон 1992 онд бичсэн "Snow Crush" романдаа анх гаргажээ. "Snow Crush"-д Metaverse бол дэвшилтэт технологиор тоноглогдсон асар том виртуал ертөнц юм.
Бодит мэт виртуал ертөнцөд өөрсдийгөө өөрийн гэсэн аватараар төлөөлүүлсэн хүмүүсийн хамгаалагдсан хязгаарлагдмал орчин юм. Тухайн виртуал ертөнц нь түүнд байгаа нийгмийн шийдвэр болон үйлдлээс хамааран байнга хөгжиж, томорч байдаг. Хүмүүс бүрэн виртуал хэлбэрээр Metaverse рүү нэвтрэх эсвэл бодит байдлын тусламжтайгаар физик орон зайн хэсгүүдтэй харилцах боломжтой болно.
Metaverse яагаад чухал вэ?
Metaverse нь шинжлэх ухааны уран зөгнөлт зохиолчдын төсөөллөөс хоцорсон ч шинэ тооцооллын платформ эсвэл контентын хэрэгсэл болгон олон триллион үнэ цэнийг бий болгох магадлалтай. Гэхдээ шууд утгаараа Metaverse нь маш олон дижитал туршилтын гарц, бүх физик туршилтын гол бүрэлдэхүүн хэсэг, дараагийн гайхалтай бизнесийн платформ болж байна. Ийм системийн нэг хэсэг болох нь маш их үнэ цэнэтэй байх нь мэдээж юм. Өнөөдөр “интернэт”-д эзэн гэж байхгүй боловч дэлхийн хамгийн үнэ цэнэтэй олон нийтэд арилжаалагддаг компаниудыг харахад интернэт компаниуд дээгүүр байр эзэлдэг. Хэрэв Metaverse үнэхээр интернэтийг орлох юм бол энэ нь эдийн засгийн хувьд ч том өсөлтийг харуулж болох юм. Metaverse нь бидний онлайнаар харж байгаагаас илүү олон боломжийг бий болгож чадна. Төлбөр төлөлт, баталгаажуулалт, ажилд орох, зар сурталчилгаа, контент үүсгэх, аюулгүй байдал гэх мэт бүх зүйлийг удирдах шинэ компани, тэр бүгдэд зориулсан бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ бий болно. Энэ нь өнөөгийн маш олон ажлын байрыг байхгүй болгоно гэсэн үг.
Metaverse-ийг хэрхэн үүсгэх вэ?
Metaverse-ийг ажиллуулахын тулд тоо томшгүй олон шинэ технологи, протокол, компаниуд, инноваци, нээлтүүд шаардагдах бөгөөд энэ нь шууд бий болохгүй. Харин үүний оронд өөр өөр бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, чадавхыг нэгтгэж, нийлүүлэхийн хэрээр энэ нь аажмаар цаг хугацааны явцад үүсч бий болох боловч биелүүлэх шаардлагатай хэд хэдэн үндсэн элементүүдийг авч үзэх нь зүйтэй болно.
Metaverse нь видео хурал, видео тоглоомуудаас хол илүү, өндөр зэрэглэлийн, одоогоор манай ертөнцөд байхгүй дэд бүтцийг шаарддаг. Учир нь интернэт нэг компьютерээс нөгөө компьютерт файл хуваалцах зориулалттай зохион бүтээгдсэн. Ихэнх видео чатын программууд нь хэдэн арван хүн л хоорондоо ярилцах боломжийг олгодог.
Metaverse-ийн хөгжилд хувь нэмрээ оруулах компаниуд
1. Microsoft компани нь Office 365 болон LinkedIn-ээр дамжуулан хэдэн зуун сая хэрэглэгчийн нэгдсэн мэдээлэлтэй. Энэ бол дэлхийн хоёр дахь том үүл үйлдвэрлэгч бөгөөд бүх систем / платформ / дэд бүтцийг хамарсан иж бүрэн програм хангамж бүхий үйлчилгээтэй. Иймээс Metaverse нь компьютерээс гар утас руу шилжих явцад Microsoft-ийн алдсан үйлдлийн систем/техник хангамжийн манлайллыг эргүүлэн авах боломжийг санал болгох аж.
2. Facebook нь илүү том, илүү чадварлаг сошиал график бүтээж, шинэ мэдээллийн платформ болон шинэ оролцооны платформыг хоёуланг нь төлөөлөх тул бусад компаниудаас илүүтэй Metaverse-ийг сонирхох нь ойлгомжтой.
3. Амазон компани нь олон зуун сая зээлийн карт эзэмшдэг дэлхийн хамгийн том үүлэн үйлдвэрлэгч, олон төрлийн хэрэглэгчдэд зориулсан нэг цахим үйлчилгээ үзүүлэгч, цахим худалдааны платформ, мөн өөрсдийнх нь мэдээлснээр AR нүдний шил дээр ажиллаж байна.
4. Apple нь өргөн хэрэглээний цахилгаан барааны хамгийн том үйлдвэрлэгчдийн нэг, орчин үеийн хамгийн том цахим тоглоомын дэлгүүрийг эзэмшдэг. Мөн тус компани Metaverse-д тусалж AR төхөөрөмж болон IoT технологид ихээхэн хөрөнгө оруулалт хийж байна. Үүнээс гадна хэрэглэгчийн бүх өгөгдөл болон төхөөрөмжийн API-д хандах боломжтой нээлттэй платформыг бий болгох нь Apple-ийн үнэт зүйлс, бизнесийн стратегитай зөрчилддөг.
Metaverse бидний амьдралд хэрхэн нөлөөлөх вэ?
Одоо байгаа онлайн платформууд нь хэрэглэгчдэд тодорхой үйлчилгээ, тодорхой хязгаарт чөлөөтэй шилжих боломжийг олгодог боловч платформ хоорондын харилцан үйлчлэлийг хязгаарладаг. Та "Minecraft" дээр юу ч бүтээж болно, гэхдээ та бүтээлээ "Fortnite" газрын зураг руу экспортлох боломжгүй. Metaverse нь хэрэглэгчдэд өөрсдийн агуулгыг бүтээж, өргөн хүртээмжтэй дижитал ертөнцөд чөлөөтэй түгээх боломжийг олгоно.
Орчин үеийн интернэтээс ялгаатай нь Metaverse хэрэглэгчид бүх өөрчлөлтийг бодит цаг хугацаанд мэдрэх болно. Хэрэв хэрэглэгч Metaverse-д ямар нэгэн өөрчлөлт хийвэл тэр өөрчлөлт нь байнгын байх бөгөөд хүн бүрт шууд харагдах болно. Metaverse-ийн тууштай байдал, харилцан ажиллах чадвар нь орчин үеийн интернеттэй харьцуулахад хэрэглэгчдэд илүү их таних тэмдэг, туршилт хийх хугацаагаар хангах болно. Metaverse-д хэрэглэгчид тусдаа Twitter профайл, "Fortnite" тэмдэгтүүд, “Reddit” данстай байх шаардлагагүй бөгөөд тэд бүх суваг дээр өөрсдөө байх болно. Энэхүү танин мэдэхүйн тасралтгүй байдал нь хэрэглэгчид Metaverse дээрх контентыг хэрхэн худалдан авч, хэрэглэх гол хүчин зүйл байх болно.
Metaverse хэзээ хэрэглээнд нэвтрэх вэ?
Жинхэнэ Metaverse-д хүрэх замд нэлээд олон саад бэрхшээл байсаар байна. Хамгийн том бэрхшээл бол техник хангамжийн хязгаарлалт юм. Одоогийн байдлаар дэлхий даяарх сүлжээ болон тооцоолох чадварууд нь олон сая хэрэглэгч нэгэн зэрэг бодит цаг хугацаанд мэдрэх боломжтой дижитал ертөнцийг дэмжих боломжгүй байна. Ийм хэмжээний сүлжээ, тооцоолох хүчин чадал байгаа ч ийм хүчин чармайлтын эрчим хүчний хэрэглээ нь үндэсний цахилгаан сүлжээ болон хүрээлэн буй орчинд асуудал үүсгэх болно.
Хэрэв техник хангамж, эрчим хүчний технологи хангалттай байвал жинхэнэ Metaverse хөгжлийг дэмжихийн тулд соёлын өөрчлөлт хийх шаардлагатай болно. Харьцангуй өндөр чанартай виртуал бодит байдал болон нэмэгдүүлсэн бодит байдлын технологи нь хэрэглэгчдэд аль хэдийн бэлэн болсон ч Америкчуудын 20 хүрэхгүй хувь нь VR чихэвчийг мэддэг гэж Thrive Analytics болон ARtillery Intelligence-ийн 2020 оны тайланд дурджээ. Түүнчлэн VR болон AR зэрэг төхөөрөмжүүд нь 2025 он гэхэд тоглоомын консолыг давах боломжтой гэж мэргэжилтнүүд таамаглаж байна.
Metaverse эдийн засгийн төслүүд
Компаниуд маркетингийн стратегиа онлайнаар виртуал эдийн засагт ашиглаж болох хувилбар болгон өөрчлөх шаардлагатай болно. Компаниуд мэдээллийн санд байгаа шинэ үйлчлүүлэгчдээ зах зээлийн судалгаа хийх шаардлагатай болно. Хүмүүсийн биеэ авч явах байдал, мета-ертөнцөд ямар байх нь тэдний бодит амьдрал дээр биеэ авч явах байдал, юу худалдаж авахаас тэс өөр байж болно.
- Metaverse соёлын төслүүд - Metaverse-д хүмүүс нэг нэгээрээ тэнүүчлэхгүй. Тэд шийдвэр гаргахад нь нөлөөлөх нөхөрлөл, харилцааг бий болгоно. Брэндүүд тоглоомын хэв маяг, харилцан үйлчлэлд дасан зохицож байх хэрэгтэй. Хэрэглэгчид сошиал медиа гэх мэт брэндүүдтэй ярилцаад зогсохгүй 3D хэлбэрээр тэдэнтэй харилцах боломжтой болно.
- Metaverse худалдааны төслүүд - Виртуал загвар, аватар, виртуал үл хөдлөх хөрөнгө (орон сууц, машин гэх мэт) нь Metaverse-т өөрийн гэсэн үнэ цэнэтэй байх болно. Компаниуд эдийн засгийн нөхцөл байдлын янз бүрийн үе шатанд өөр өөр хүмүүст зориулсан брэндийг зохион бүтээх шаардлагатай болно. Мета өгөгдөлд хөрөнгө оруулалт хийдэг хүмүүс Metaverse дээр өөрийн гэсэн бизнес, өмчтэй байж болох тул биет байдлаар байхгүй бизнесүүдтэй түншлэх боломж гарч ирж магадгүй юм. Виртуал загварын ордон, дизайнерууд цоо шинэ дижитал хувцасны зах зээлд орох боломжтой болно.
Эх сурвалж:
https://www.cybermagonline.com/metaverse-nedir-gelecegi-nasil-etkileyecek